miercuri, 5 noiembrie 2008

Statiunea Herculane = istorie

Poate va intrebati ce am facut in ultimul timp?
Ei bine,am avut vacanta intertrimestriala de o saptamana; am fost plecata in Timisoara si in Baile Herculane si mai nou, am invatat de la bunicul meu sa joc sah si table:)
Sa va povestesc despre statiunea Herculane :)
Statiunea este foarte frumoasa si plina de istorie.Am inteles ca cei din Timisoara o viziteaza la sfarsit de saptamana,e un fel de Predeal pentru ei.
Carina stie mai multe ca este din Timisoara :)

Ce nu mi-a placut niciodata este ca oamenii au parasit-o. Nu au plecat din ea. Dar asa arata.Zici ca e parasita. Asa pare.Si stiti ce frumoasa era :(

Am cumparat o carte din libraria de acolo, si sa vedeti ce am aflat:
-'"In urma sapaturilor arheologice s-a descoperit o tabula votiva care spune ca este una din cele mai vechi statiuni de bai din lume.
-"Din timpul romanilor au rămas numeroase vestigii: apeducte, băi, statui, monede, tabule votive ridicate ca semne de mulţumire aduse zeilor pentru vindecare"
-" o vizitau des regi, regine, imparati si imparatese "
- "saloanele de cura erau placate cu aur"

Imi pare asa de rau ca nu mai este iubita. Eu ma simt minunat acolo.Parca sunt la o lectie despre daci si romani. :)

Doar hotelul la care am stat a fost amenajat, atat. Sa va arat ce gradina frumoasa are.


Libraria de la care am luat cartea :)

Dati click pe imagine

O tabula votiva

Dati click pe imagine

Imagine din prezent

Dati click pe imagine

imagine din Herculane

Dati click pe imagine

imagine din Herculane

Dati click pe imagine

imagine din Herculane

Dati click pe imagine

imagine din Herculane

Dati click pe imagine

imagine din Herculane

Dati click pe imagine

imagine din Herculane

Dati click pe imagine

Niciun comentariu: