miercuri, 22 august 2007

O treime din Terra - desert, dupa 2100


O treime din suprafata uscata a planetei noastre va deveni desertica in decursul secolului urmator, arata ultimele studii ale cercetatorilor britanici.Seceta deja pune in pericol vietile a milioane de oameni va pune stapanire pe jumatate din teritoriul planetei, spun oamenii de stiinta de la Centrul Hadley pentru Predictii Climatice si Cercetari. Aici am citit eu.

Daca oamenii ar lasa natura in pace si nu ar taia copacii poate nu s-ar ajunge la aici. Si noi am fi mai fericiti! Uneori chiar nu mai inteleg nimic :(
De ce oamenii isi fac rau singuri?

2 comentarii:

Unknown spunea...

Dimpotrivă, Iulia, oamenii îşi fac bine pe moment. Omul taie nişte copaci ca să obţină bani. Bani de care are nevoie ca să-şi asigure hrana şi acoperişul deasupra capului, sau bani cu care să-şi cumpere obiecte pe care şi le doreşte. Poate taie un copac ca să aibă loc să-şi construiască o casă. Nu se gândeşte la consecinţe, oricum ele nu vor apărea imediat. Dacă oamenii ar învăţa la şcoală nişte lucruri simple, cum ar fi că dacă tai copacii de pe un deal, există pericolul unei alunecări de teren, poate ar fi mai cumpătaţi. Însă tipul de organizare al societăţii noastre este orientat spre obţinerea de bani, astfel că oamenii sunt împinşi să obţină bani, nu să respecte natura.

Câţiva oameni totuşi reuşesc să reziste tentaţiei banilor şi încearcă să facă lumea asta un loc mai bun în care să trăim.

Poţi citi, în română, aici mai multe despre deşertificare şi cauza apariţiei deşerturilor

iulia toma spunea...

Multumesc pentru link este foarte
interesant.Si ce spui tu este foarte adevarat.Acum imi dau seama
ca uneori oamenii sunt mai rai
decat animalele.Am vazut la Animal
Planet ca animalele sunt mai grijuli cu locul unde traiesc.Si au grija de puii lor.Oamenii nu se gandesc la copii lor. :( Ce urat!Cand o sa ma fac mare nu am sa-i las sa mai taie copcii si sa ucida animalele!